close



※喇賽文
早該做的事,從我的WSL搬過來的



E.E. Cummings - I carry your heart with me

 

 

I carry your heart with me,
I carry it in my heart,
I am never without it,
Anywhere I go, you go,
my dear, And whatever is done by only me… is your doing,
my darling, I fear no fate,,,
for you are my fate, my sweet, I want no world, for, beautiful,,,
you are my world, my true, Here is the deepest secret no one knows,

Here is the root of the root,,, and the bud of the bud,,,
and the sky of the sky of a tree called life,,,
which grows higher than the soul can hope,,,

or mind can hide,
It is the wonder that’s keeping the stars apart,
I carry your heart, I carry it in my heart.
 



用我的心將它妥善包藏
天長日久也不會遺忘
無論我前往何方,都有你伴我身旁
即便我單獨成事
那也是出於愛人,你的力量
面對命運我從不恐慌
只因你就是我命運的方向
世間萬物於我皆如浮雲
只因你在我眼中就是天地四方
這秘密無人知曉,在我心底埋藏
它是根之根
芽之芽
天之天
都是生命之樹所生長
這大樹高於心靈的企望
也高於頭腦的想像
是造化的奇跡,能夠隔離參商
我將你的心帶在身上
用我的心將它妥善包藏

arrow
arrow
    全站熱搜

    G. K. 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()